středa 12. října 2016

Já a běhání - když už jsem začla běhat :)

V srpnu jsem poprvé vyběhla do terénu a zúčastnila se běžecké lekce. Aneb jak běhá začátečník.




Minule jsem vám vyprávěla, jak jsem začínala a místo běhu zvolila rychlou chůzi na páse. V srpnu mi ale "ruplo v bedně" a já vyrazila poprvé ven. Venku bylo krásné slunné počasí, ale nebylo vedro :) tak mě z ničeho nic napadlo, že po té měsíční pauze, kterou jsem zrovna měla bych mohla vyrazit jen tak se proběhnout do lesa a nadýchat se toho krásného čerstvého vzduchu. Ano, mám to štěstí, že bydlím kus od lesa.



A nalezla jsem tak krásný klid, krásný čerstvý vzduch, viděla jsem i srnky!! Prostě pohádka a běh si mě tím získal.

Tehdy jsem ještě běhala v 11 let starých teniskách Reebok - i po těch letech a spoustech kilometrů, které jsem v nich nachodila na tůrách byly celkem obstojné, jediný problém byla rozedřená pata a neustálé puchýře. Ale musím uznat, že jsem se na běh do lesa vždy těšila, doběhla jsem si k rybníčku nebo k poli a tam se pořádně zhluboka nadechla, protáhla se v pár jógových pozicích, usmála se sama na sebe a běžela dál.

Ani teď nezvládám uběhnout X kilometrů v kuse, nemám žádné super tempo. Pořád se necítím na to, abych řekla "já běhám", stále jsem ve fázi "snažím se běhat". Takže běhám tzv. indiánský běh, ale nemám to nijak odměřené, běhám pro radost. Prostě běžím dokud můžu a když už nemůžu, tak zpomalím a trochu se projdu a tak stále dokola. Hlavní je nezastavit se.

Mám už svou oblíbenou lesní cestu cca 5-6km a vždy se snažím běžet trochu lépe než jindy, ale občas přijde den blbec, kdy se nedaří. Ale ani tak si trasu nezkrátím a prostě jsem pomalejší než jindy...



Moje oblíbená aplikace na běhání
Můžete samozřejmě běhat jen tak pro radost, ale já prostě MUSÍM znát své výsledky :D proto jsem si stáhla Runtastic, který mi zaznamenává trasu, kudy jsem běžela na mapě, čas, tempo i rychlost. Což mi přišlo vážně super a zpětně tak sleduji svou historii sportu (nejen běh, ale i další aktivity), vidím, jak se zlepšuji, jak často chodím sportovat. Což je pro mě zároveň i motivací.


Lekce běhu s Jduběhat.cz
Jak jsem zjistila existují i firmy, které se věnují lekcím běhu. Měla jsem zrovna to štěstí, že jedna z nich nabízela bezplatnou lekci v Praze...

foto z akce, zdroj: facebook Jdu běhat

Na konci srpna jsem za sebou už měla pár výběhů a v hlavě jsem měla mnoho otázek ohledně běhání a proto jsem vyrazila do centra Prahy na bezplatnou ukázkovou lekci běhání, kde jsem doufala, že potkám mnoho dalších nadšených začátečnic a dozvím se vše důležité.

Holky z Jduběhat.cz jsou naprosto úžasné a strašně sympatické. Navíc si všichni už od začátku tykají, takže je skvělá přátelská atmosféra. Nemusíte se bát přijít sama, protože se určitě s někým seznámíte, popovídáte si nejen o běhání a třeba najdete spřízněnou duši na tréningy. Zároveň se nemusíte bát, že byste lekci nezvládly, protože všichni jsou tam začátečníci a všichni jsou na tom cca stejně, navíc úžasná a hrozně hodná trenérka sleduje všechny běžkyně a tréning přizpůsobí všem členkám.

Nejen že jsem se dozvěděla vše, co mě zajímalo, ale zúčastnila jsem se i diagnostiky došlapu, mohla si zdarma vyzkoušet běžeckou obuv Adidas, ale hlavně jsem zažila úžasné odpoledne plné pobíhání, poskakování a protahování a odcházela jsem nabitá energií a nadšením do dalšího běhu.

A tak jsem vážně litovala, že nebydlím poblíž, abych se mohla přihlásit do kurzu, protože tak by moje výsledky byly mnohem lepší... Ale dojíždět přes hodinu na kurz běhu je nad moje síly a vím, že bych tak běhat nechodila vůbec... Holt to budu muset zvládnout sama...

Hezký den, Vaše J.

3 komentáře:

  1. Já jsem běhala jen párkrát, samotnou mě to nebav a hlavně se bojím pořád se otáčím, jestli někdo neběží za mnou :/.
    Beauty by K. - na mém FB najdeš soutěž :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toho, že by někdo běžel za mnou se zrovna vůbec nebojím, bojím se v lese jen divočáků a ve městě se bojim jen v noci úchylů v parku, ale pořád doufam, že nadrženýmu chlapovi bych utekla :D

      Vymazat
    2. Toho, že by někdo běžel za mnou se zrovna vůbec nebojím, bojím se v lese jen divočáků a ve městě se bojim jen v noci úchylů v parku, ale pořád doufam, že nadrženýmu chlapovi bych utekla :D

      Vymazat

Prosím nevkládejte odkazy na vaše blogy, soutěže atd., tyto komentáře budou bez varování smazány. Díky za pochopení.