úterý 21. října 2014

Maximální efekt, minimum námahy - 3. díl matné nehty

Matná je momentálně moderní snad na všem, matné laky jsou nejen na nehtech, ale i na autech. Mě se tenhle efekt dřív vůbec nelíbil. Ale postupem času mu přicházím na chuť a to zejména při použití v různých designech. A hlavně jsem konečně narazila na dokonalý matný top coat!!




Pravděpodobně jste se již v obchodě s matným lakem setkaly, ale jak často je vídáte přímo na nehtech? Já viděla matné nehty snad jen jednou. Moc populární se zatím nestaly. Pokud tedy chcete něco neobvyklého, nevšedního, určitě bude matný lak právě pro vás.

Dříve byly v nabídce pouze barevné matné laky, ale dnes už není problém sehnat ani matný top coat, kterým můžete přetřít jakýkoliv váš lesklý barevný lak a máte matný finish. Což je samozřejmě finančně výhodnější než kupovat matné barevné laky ve všech možných barvách a pokud nakonec potřebujete přetřít svůj nail art, je to pro vás i nezbytnost.

Začnu od takových nejhorších po ty nejlepší  možnosti...

Matný lak vlastní výroby? 
Zní to bláznivě, možná pohádkově, ale je to realita. Matný lak není nutné kupovat, ale můžete si ho velmi snadno vytvořit samy. Návody jsou hlavně na zahraničních stránkách. Já jsem ho vyzkoušela.

Potřebujete jen podložku na míchání laku, průsvitný lak a solamyl. Na podložku dáme trochu solamylu a zakápneme lakem. Zamícháme a nanášíme na nehet. Barevný lak je jen nepatrně světlejší a je opravdu krásně matný.

Průsvitný lak a solamyl

Na spodní fotografii vidíte na levé straně natřený tento home made matný lak, na pravé straně je lak nechaný lesklý. ALE, nic není tak růžové jak to vypadá. Ano, výsledný efekt je matný, lak na nehtu zaschne celkem rychle, ale trvá hrozně dlouho než ztvrdne a i po dvou hodinách nebyl problém ho nehtem seškrábnout... Přes noc ztvrdnul a ráno už to bylo v pořádku, ale je nutné zařídit, aby se po tak dlouhou dobu nepoškodil o nic ostřejšího...

Pravá strana lesklá, levá strana s domácím matným top coatem

Takže já rozhodně doporučuju zakoupit matný průsvitný topcoat, protože je to mnohem jednodušší, rychleji ztvrdne a není to tak drahé.

Barevné klasické matné laky
Barevné laky s matným efektem. Klasické barvy bez třpytek a perleti.

Flormar
Byly mé první mezi matnými. Mám černý a fialový. Pro dokonalé krytí jsou potřeba dvě vrstvy, lak je trochu tekutější. Zasychá hrozně dlouho a výsledek není zcela matný. Výdrž je trochu horší, laky se loupou.

Flormar - M10

Barevné saténově matné laky
Tyto laky se mi velice líbí. Jsou matné, ale vytváří mnohem zajímavější efekt, protože obsahují shimmer. Narozdíl od těch klasických matných jsou mnohem kvalitnější. Rychleji zasychají a déle vydrží.

Tasha
Pokud se nepletu, tak tento bílý saténově matný lak je jediným matným lakem v nabídce značky Tasha. Je bílý s drobným shimmerem. Snadno se lakuje a rychle zasychá, což je obrovská výhoda. Výdrž je také velmi dobrá.


Flormar
Kolekce laků Satin Matte obsahuje přesně ten správný vzhled. Mám červený, který obsahuje zlatý shimmer a na nehtech vypadá opravdu skvěle. Rychle schne a díky klasickému užšímu štětečku se snadno lakuje. Výdrž je také dobrá. Navíc ke krytí stačí jedna vrstva.

Flormar - GS12

Matný top coat
Po finanční i praktické stránce rozhodně nejvýhodnější řešení. Nejen, že s ním jakýkoliv svůj lesklý lak změníte na matný, ale pokud si chcete nehty zdobit a mít váš design matný, tak je nutností. Dříve byl k sehnání i v drogeriích, dnes už ho tam bohužel nenajdete a musíte se vydat na internet.

Já si pořídila matný top coat od značky Enii-nails za pouhých 85Kč a musím říct, že je perfektní! Udělá krásný matný efekt a hlavně rychle schne! Což je oproti klasickým matným lakům obrovský výhoda. Než dolakuju všechny nehty, tak první už mám krásně suchý...

Lesklou verzi a návod na nail art naleznete v odkazu níže

Lak je hodně tekutý, což mě dost překvapilo, na nehet stačí nanést opravdu malé množství a jak už jsem řekla, rychle schne.

Jinak matné top coaty nabízí např.:
Enii-nails (doporučuju, tento používám já)
Nubar
OPI
ORLY
Jordana
Flormar (hrozná zkušenost, strašně dlouhé schnutí)

lesklá verze a návod k poslednímu zelenému nail artu zde

Krásný den, Vaše J.

3 komentáře:

  1. Matný lak chci vyzkoušet už hodně dlouho, ale pořád jsem na něj v drogérii nenarazila.. Ale strašně se mi líbí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z drogerií nějak vymizely, ale je to škoda... Sehnat se dají akorát barevné matné a to v Tetě mají ty od Flormaru, nebo pár odstínů má ještě Essence (jsou zařazené mezi běžnými a na víčku mají napsáno "The Matt", ale jak jsou na tom s kvalitou, to bohužel nevím... Nebo jedině objednat na internetu a některé obchody mají i možnost osobního odběru apod.

      Vymazat
  2. Já mám matné laky moc ráda :-) měla jsem dva od avonu, ty byly fajn, ale teď jsem narazila na značku MOJE, mám 4 odstíny, zatím jsem zkusila 3 a musím říct, že jeden mě opravdu zklamal.
    Na ty dva do kterých jsem se zamilovala mám už na blogu: http://goodmoda.blog.cz/1410/moje

    OdpovědětVymazat

Prosím nevkládejte odkazy na vaše blogy, soutěže atd., tyto komentáře budou bez varování smazány. Díky za pochopení.