čtvrtek 16. října 2014

Nadlaky. Proč je používat a které jsou nej?

V předchozím článku jsem už psala, jak důležité jsou podlaky. Ale co nadlaky? Jaký použít a k čemu je dobrý?



Nadlaky se používají na závěr lakování. Jsou vždy bezbarvé a opět mají několik funkcí. Mohou urychlit schnutí, prodloužit výdrž laku, dodat extra lesk nebo naopak zmatnit, mohou být gelové pro efekt gelových nehtů a dokonce existují i svítící ve tmě nebo pod UV světlem.

Nadlak nemusíte používat vždy. Pokud si nalakujete nehty jen barevně nějakým hodně kvalitním lakem, jako např. OPI, je to zbytečné (obzvlášť pokud je váš topcoat méně kvalitní než barevný lak). Pokud si ale chcete udělat nehty ozdobené, tak se bez top coatu neobejdete. Stejně tak pokud používáte méně kvalitní barevné laky, jsou nadlaky důležité.

Každý nadlak je dobrý na něco jiného. Pokud si nehty zdobíte, je ale důležité, aby kromě lesku nebo výdrže hlavně nerozmazal vaší práci. Zde jsou recenze těch, co jsem já vyzkoušela.

Gabriella Salvete Top coat - ideální lak z drogerie
Tento lak je asi nejlepší z těch, co seženete v běžných drogeriích. Schne sice trochu dýl, ale lesk má celkem slušný a nerozmaže váš design... :)

Jordana Quick Shine - gelový efekt, rychlé schnutí
Tento lak je husté konzistence. Neudělá vyloženě efekt gelových nehtů, ale rozdíl oproti klasickému top coatu je výrazný. Krásně vyhladí povrch, perfektně se leskne a rychle schne (což je obrovská výhoda oproti kalciovému laku od Flormaru).
Mám ale pocit, že trochu mění barvu laku pod ním a trochu rozmazává design.

Na nehtu jsem si pravou polovinu natřela lakem Jordana Quick Shine, levá polovina bez top coatu... Můžete vidět, že ta vrstvička je znatelná a že krásně vyzmizíkoval všechny rýhy.
Vlevo bez top coatu, vpravo Jordana Quick Shine

Flormar Calcium gel - super lesk, efekt gelových nehtů
Tento lak se dá používat jako spodní, obsahuje kalcium a nehty má zpevňovat. Já ho ale používala jako vrchní, i když je lehce namodralé barvy, na nehtech je bezbarvý. Má gelovou konzistenci, takže na nehtech vytvoří silnější vrstvu. Zasychá déle, ale výsledný efekt a úžasný lesk za to stojí.

Flormar Top Fluo - nerozmaže design, září pod UV
Top coaty od Flormaru patří mezi velmi dobré. Tento topcoat rychle zasychá, lesk je průměrný. Pokud si nehty ozdobíte, design nerozmaže. Navíc by měl váš barevný lak natřený pod tímto top coatem i zářit pod UV světlem. To bohužel vyzkoušené nemám, ale zkoušela jsem pod UV světlem jiné laky této značky, které také tento efekt slibují a opravdu zářily, takže věřím, že i tento to zvládne. Sice je to vlastnost, kterou asi běžně nevyužijeme, ale hodí se to :)


Flormar Quick dry extra shine - rychlé schnutí
Další super nadlak od Flormaru. Schne celkem rychle, lesk je také slušný, lepší než u Top Fluo. Pokud si nehty ozdobíte tak tento lak váš design nerozmaže.

Nubar Seche Rapid - rychle schne a sjednotí barvu
Tento lak bleskově schne. Ze všech laků, co jsem kdy vyzkoušela opravdu nejrychleji :). Jeho nevýhodou ale může být, že jakoby "rozpustí" lak pod ním. Tedy, je to výhoda, pokud si nalakujete nehty jednobarevně a hned se vám podaří lak na nehtu trochu poničit. Tak tento top coat barevnou vrstvu zase krásně vyhladí a barevně sjednotí, navíc zaschne tak rychle, že si ho nestihnete znovu poničit :). Pokud si ale nehty ozdobíte, tak budete s tímto top coatem jedině nešťastné, protože celou vaší práci rozmaže.


Dermacol UV Top coat - nic moc
Tento lak mě zklamal. Sice dodá lesk, ale výdrž a schnutí má asi nejhorší ze zde uvedených top coatů. Navíc velmi rozmazává barevný lak, takže nail art je nemyslitelný a top coat se v lahvičce brzy zbarví dle používaného barevného laku.


Takže když to shrnu, pokud si lakujete nehty jednobarevně, pak je to jednoduché a budete nadšené třeba z Jordany nebo Nubaru. Pokud si nehty zdobíte jako já, tak to máme opravdu těžké najít nějaký top coat, který by byl naprosto dokonalý. Podle mě jsou laky jako Flormar nebo Gabriella Salvete dobré, ale nejsem z nich uplně nadšená a stále hledám další a další...

Krásný den, Vaše J.

3 komentáře:

  1. Díky za článek, musím konečně vyzkoušet ten top coat od GS :) A ráda bych zkusila i Flormar, ale nedaří se mi ho sehnat :(
    Já jich vyzkoušela už mraky, ale stejně jako ty pořád hledám ten dokonalý. Jelikož mi laky celkem drží, požaduji hlavně rychlé schnutí a krásný lesk. Moc mi vyhovoval top coat od NYC, ale samozřejmě ho přestali vyrábět :/ Já vyzkoušela tyto:
    NYC - parádní schnutí a lesk, nehoustne, škoda že už není :(
    Sally Hansen Insta-Dri - už sem myslela, že jsem našla náhradu za NYC, ale asi v půlce balení začal trochu bublinkovat, achjo :(
    Dermacol - hrůza, neschne, stahuje barvu
    Miss Sporty - totéž jako Dermacol a ještě mění barvu laku
    OPI Top Coat a RapiDry - za tu cenu celkem děs, docela dobře schnou, ale stahují barvu a nevyhladí vůbec lak
    Essence Better Than Gel Nails - k tomu jsem se vrátila po letech a momentálně ho mám asi nejradši, mám ještě to staré balení, krásně schne a dodává super lesk, mám už koupené nové, tak snad bude stejně dobré jako to staré
    Catrice Gel Like - pěkný lesk, ale pomaleji schne
    Four Seasons - pěkný lesk, celkem schne, ale stahuje barvu
    Astor - pomaleji schne a nedodá moc lesk
    She - průměrné schnutí i lesk
    Do budoucna bych ráda zkusila ten GS, Flormar, Seche Vite, Vivid od CC a Nubar
    Snad nevadí, že jsem se tak rozepsala, ale tohle téma mě teď dost zajímá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky za vyčerpávající zprávu, koukám, že alespoň nejsem jediná nespokojená s výsledkem... Já právě taky chci aby rychle zaschl a hlavně pořádně ztvrdl aby se do něj nedělaly hned rýhy a taky pořádný lesk... Nejlepší v tom jsou asi ten od Jordany a Nubaru, ale zas Nubar hodně rozmazává zdobení, Jordana sice trochu míň, ale taky... Což je pro mě dost nepraktický, když už se s něčim tak patlu, tak ať to drží :D
      Na Miss sporty jsem úplně zapomněla, ten jsem kdysi taky měla a taky hrůza...
      No chci zkusit i Seche Vite, ale na něj jsem taky neslyšela jen samý pozitiva, ale i nějaký negativa, tak ještě váhám...
      Nevím odkud jsi, ale pokud nemáš po ruce přímo Flormarovský obchod (Praha - Zličín, My Národní, Olomouc), tak ho mají v drogeriích Teta s rozšířeným sortimentem kosmetiky. Akorát tam teda způsob prezentace je příšerný, vše naházené na hromadách a vždy jsem to tam vynechávala, protože to vypadalo jako nějaký podřadný odpad :D, ale pak jsem je poznala z jejich obchůdků a zamilovala si je... Takže na ten způsob vystavení nesmíš dát...

      Vymazat
  2. O Seche jsem taky četla různé věci, ale víš jak, dokud to sama nezkusím :D
    Flormar u nás v Tetě mají, ale na ten top coat jsem nikdy nenarazila :( A jejich obchody mám hodně z ruky. Tak snad se mi jednou poštěstí :)

    OdpovědětVymazat

Prosím nevkládejte odkazy na vaše blogy, soutěže atd., tyto komentáře budou bez varování smazány. Díky za pochopení.